Skip to content
All articles
  • All articles
  • About whales & dolphins
  • Create healthy seas
  • End captivity
  • Fundraising
  • Green Whale
  • Kids blogs
  • Prevent deaths in nets
  • Scottish Dolphin Centre
  • Stop whaling

Mindful conservation – why we need a new respect for nature

'We should look at whales and dolphins as the indigenous people of the seas -...
tins of whale meat

How Japan’s whaling industry is trying to convince people to eat whales

Japan's hunters kill hundreds of whales every year despite the fact that hardly anyone in...
Common dolphins © Christopher Swann

Did you know dolphins have personalities?

Kidzone - quick links Fun Facts Our Goals Curious kids Kids blogs Fantastic fundraisers Gallery...
Microplastics on beach

Blue whales and the menace of microplastics – how we’ll solve this problem

Our love affair with plastic began in the 1950s when it revolutionised manufacturing. But what...
A dolphin called Arnie with his shell.

Dolphins catch fish using giant shell tools

In Shark Bay, Australia, two groups of dolphins have figured out how to use tools...
Common dolphins at surface

Did you know that dolphins have unique personalities?

We all have personalities, and between the work Christmas party and your family get-together, perhaps...
Leaping harbour porpoise

The power of harbour porpoise poo

We know we need to save the whale to save the world. Now we are...
Holly. Image: Miray Campbell

Meet Holly, she’s an incredible orca leader

Let me tell you the story of an awe-inspiring orca with a fascinating family story...

Nachwuchs im Moray Firth! Teil II

Hallo zusammen,

es gibt noch mehr Nachwuchs-Neuigkeiten aus dem Moray Firth… Diesmal aus dem Kessock-Kanal, wo unsere liebe Kesslet vor ein paar Tagen einen kleinen Wonneproppen zur Welt gebracht hat!

Gestern hatte ich das Glück, dass mich Eric Wardlaw von Phoenix Cruises im Hafen von Inverness, einer der lokalen Betreiber für Bootstouren, auf einen Ausflug mitnahm. Wir waren sehr leise und vorsichtig, sodass  ich ein paar gute Bestätigungs- und ID-Fotos machen konnte. Nach fünf Minuten war ich mir ganz sicher, dass Kesslet die neue Mama ist. Eric und ich grinsten also übers ganze Gesicht und machten uns auf den Rückweg zum Hafen. Vielen vielen Dank, Eric!

Meine Freunde von der Forschungsstation im Leuchtturm haben gestern Charlie draußen bei Cromarty gesehen, als sie mit dem Forschungsboot zum letzten ID-Fotoausflug der Saison draußen waren. Es sieht so aus, als würde er seine Mutter und ihr neues Baby in Ruhe lassen – aber natürlich wird er seine kleine Schwester oder seinen kleinen Bruder schon bald besuchen.

Wie ihr euch vorstellen könnt bin ich sehr glücklich!

Viele Grüße,
Charlie

About Charlie Phillips

Field officer - Adopt a Dolphin